Vi bor hemma hos Mormor och Morfar

29.12.2013 13:51

Hejsan alla fyrbenta och tvåbenta vänner där ute.
Nu är julen över och vi väntar med spänning på nyårsafton.

Tyvärr så gillar vi inte raketer och jag Felix är så rädd att jag darrar.

Matte försöker verkligen att aktivera mig med godis och kasta boll som jag annars älskar men jag vill inget.

Nu har vi flyttat hem till Mormor och Morfar en vecka med Matte.
Linda och hennes kompisar från uppåt landet har flyttat in i vår Lgh och då vill inte vi vara där,

 

Idag har vi varit ute på en långrunda och för en gång skull så regnade det inte men ops vad blött det var överallt.
Vi fick ändå springa löst och busa så vi var rätt så smutsiga när vi kom hem så det var bara att gilla läget och in i badkaret.
Matte sköljde av oss så vi kan vara inne utan att smutsa ner.
Det är det värt bara vi får springa runt som vi älskar att göra.
Vi får även vara ute i trädgården mellan varven om vi vill men idag har vi mest varit ute så nu tänker vi slumra lite.

Hörs vi inte inna så önskar vi er alla ett Gott Nytt År och snälla skjut inte raketer merän klockan 00,00 så slipper vi vara rädda.
Kram